And the trees are sweetly blooming



Jag har huvudvärk. Det blir alldeles för mycket datasittande när
jag är ensam och ledig på det här viset. Tur att jag ska jobba imorgon!

Ser ni vilken smaskig mat jag tagit kort på?
Igår morse trippade Matt in här och berättade lyckligt att han nu fått
en himla massa pengar från något slags studiebidrag.
Så han ville bjuda mig på lunch och tog med sig en smått nervös
Malin till en polsk restaurang. Allt jag vet om polsk mat är att det är
mycket surkål, korv och kött och att de gör soppa på pulver.
Men vi lyckades iallafall hitta en rätt som förhoppningsvis skulle
passa mig, bara det att den också innehöll surkål vilket var det jag
var mest skeptisk till... Det var jättegott! Eller ja, potatisen och köttet
som var bakat i breadcrumb var supergott. Surkålen som var blandad
med morötter var helt okej, inte alls så vidrigt som jag trott.
Restaurangen var dessutom jättemysig och de hade fina polska planscher
från förr i tiden som Matt ivrigt berättade om vad de föreställde.
Han var nog glad att han äntligen fått ge mig en bit av Polen. Och det var jag med!

Nu slutar han precis och eftersom att jag tycker att han sett efter mig lite
dåligt nu när Em och Pete är borta så tvingade jag honom att komma hit
för en sleepover. Det är någonting med toaletten och korridoren vi har
som jag finner lite skrämmande och jag vill inte vara ensam mer...

Kommentarer
Postat av: Vannen din!

Hej babe! Hur ar livet? Lever du? Sjalv ar jag i Etiopien. Jattetrevligt land men KALLT! Sakert 15 grader. Hur ska jag lyckas komma hem till minusgrader? Vi ar har och halsar pa dom andra salt volontarerna. Fick folja med ena idag som jobbar pa en skola for gatubarn. Det gjorde ont i hjartat. Att se alla barn med vetskapen om att dom lever pa gatan..

Snart ar jag hemma. 5 dagar kvar.

SAKNAR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bajs.

Alskar du.

2009-01-26 @ 13:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0